03.06.24
Maailmahariduse seminaril kõlasid näited Setomaast Indiani
Eesti suurimal maailmahariduse seminaril 24. mail avasid esinejad Setomaalt, Indiast ja mujalt, milline peaks olema haridus, et aidata noortel ebakindlas ja kriisiderohkes maailmas hakkama saada. Oluline roll on siin just kohaliku tasandi kaasamine.
Maailmahariduse seminar kandis tänavu pealkirja “Kohalikud muutused läbi maailmahariduse”. Vaata seminari fotosid siit.
Kaugeim esineja tuli Indiast. Meenakshi Umesh on Dharmapuris asuva Puvidham kooli asutaja ning hariduse edendaja, kes usub, et paljud tänase maailma suurimad probleemid on viidavad tagasi just nimelt tänasele koolile. Meenakshi leiab, et eluterve haridussüsteemi toimimiseks on tarvis taasmõtestada, mida üldse tähendab edukus või ühiskonna õnnelikkus. Seminaril avas Meenakshi enda loodud koolisüsteemi mudelit.
Värska Gümnaasiumi õpetaja Helena Elgindy keskendus seminaril Setomaa kogemusele maailmaharidusega ja kohalikul tasandil positiivsete muutuste loomisega. Kuulda sai ka noorte perspektiivi Cordelia Violet Paapilt, kes on Tallinna Pelgulinna Riigigümnaasiumi õpilane.
Siin on 5 mõtet seminaril kõnelenutelt:
Maria Sakarias, Maailmakool
Maailmaharidus on oma loomult pehme, tasane. Maailmahariduse teemad ei ole lihtsad ega mugavad, kuid annavad meile võimaluse vaadata enda sisse. Näha, kuidas me mõtleme ja kuidas päriselt maailmas tegutseme.
Indrek Lillemägi, PERG
Kuidas lahendada suure ühiskondliku mõjuga väljakutseid? Need on igikestvad küsimused, millega peab regulaarselt tegelema. Oluline on, et oleks võimalikult vähe inimesi, kellel on ükskõik.
Meenakshi Umesh, Puvidham Learning Centre
Lapsed suudavad meid juhtida välja tänastest kriisidest – neid tuleb usaldada. Õpetajad peavad olema gurud – keegi, kes inspireerib.
Helena Elgindy, Värska Gümnaasium
Maailmahariduse edendamine ei ole dilemma selle vahel, kas keskenduda kogukonna identiteedile või globaalsetele väljakutsetele. Me peame looma sildu erinevate kultuuride vahel. Näengi end tihti hoopis sillainsenerina.
Cordelia Violet Paap, Pelgulinna Riigigümnaasium
Maailmaharidus PERGIS on veidi nagu reaalsuskontroll – lähed tundi ja see lööb sulle otse näkku. Maailmas toimuvad sellised nurjatud probleemid ja see ongi ebavõrdsust täis. Veidi nagu matemaatika – alguses on keeruline, aga pärast on hea tunne.
Lisaks inspireerivatele lühiesitlustele toimusid töötoad, mis andsid praktilisi meetodeid, kuidas maailmaharidust õpilastega rakendada.
Maailmahariduse seminari korraldasid Mondo Maailmakool ja Tallinna Pelgulinna Riigigümnaasium, mis on mõlemad pühendunud maailmaharidusele – see on haridus, mis jagab teadmisi, kuidas globaalprobleemid mõjutavad üksikisiku, kogukonna ja ühiskonna igapäevaelu ning kuidas igaüks meist saab mõjutada maailma. Maailmahariduse fookuses on küsimus jätkusuutlikkusest nii ühiskonna kui keskkonna aspektist.
Maailmahariduse seminar toimus 24. mail kell 13.30 – 17.00 ja seda rahastasid ESTDEV – Eesti Rahvusvahelise Arengukoostöö Keskus ja Euroopa Liit.