Maailmahariduse õpiringid 2024/2025
Maailmahariduse õpiringid on ülemaailmseid väljakutseid käsitlev arutelude ja õppimise platvorm, mis toimub igakuiste kohtumistena juba kolmandat õppeaastat.
Õpiringide peamine eesmärk on pakkuda maailmahariduse praktikutele võimalust järjepidevaks koostööks ja kogemuste vahetamiseks. Selleks tutvustame kohtumistel kõige värskemaid Maailmakooli õppematerjale ja -meetodeid, pakkudes õpetajatele praktilisi vahendeid, mida oma töös kasutada.
Lisaks materjalide tutvustamisele kaasame vajadusel ja võimalusel eksperte, kes jagavad valitud teema kohta teoreetilist tausta ja annavad sügavama ülevaate valdkonna aktuaalsetest teemadest. Samuti julgustame õpetajaid ise sessioone läbi viima, et tugevdada maailmahariduse õpetajate kogukonda ja soodustada koostööd. Näeme, et õppimine on kõige tõhusam, kui see toimub üheskoos ja üksteise kogemuste üle reflekteerides.
🌱 Sihtgrupp: õpiringi on oodatud iga vanuseastmega tegutsevad õpetajad olenemata õppeainest, aga ka lasteaiaõpetajad ja noorsootöötajad. Kuna üldist maailmahariduse tutvustust õpiringide jooksul aset ei leia, siis eeldame, et olete vähemalt mingil määral maailmaharidusega tuttavad, aga see ei ole tingimuseks.
🌱 Formaat: kohtume kahe tunni jooksul (kl 15.30-17.30) veebipõhiselt või hübriidselt Mondo kontoris Tallinnas ja Zoomis. Õpetajad on oodatud omal initsiatiivil kokku kutsuma kohaliku õpigrupi Tartus, Pärnus, Narvas või mõnes suuremas linnas ja Zoomi teel tutvustatud tegevuste üle füüsilises ruumis arutama.
🌱 Teemad: teemade valikul lähtume maailmakodaniku pädevusmudelist, mis suunab arendama õpilastes kriitilist mõtlemist, globaalset teadlikkust ja vastutustunnet. Võtame arvesse ÜRO tähtpäevi ja Maailmakooli õppeaasta kalendrit laiemalt, aidates õpetajatel oma õpetamist eri tegevustega siduda. Proovime jälgida, et õpiringides käsitletaks neid teemasid ja meetodeid, mis õpetajatele kõige rohkem huvi pakuvad. Lõpliku valiku teeme grupi ühiste arutelude ja otsuste tulemusel.
🌱 Õpiväljundid on osaleja saavutanud, kui leiab vastused küsimustele:
- Kuidas käsitleda ülemaailmsete probleemide juurpõhjuseid, tagajärgi ja võimalikke lahendusi?
- Kuidas kasutada aktiivõppe meetodeid, et julgustada kriitilist enesereflektsiooni ja globaalsete vastastiksuhete mõistmist?
- Kuidas liikuda maailmahariduslike teemade käsitlemisel teadmiste tasandilt aktiivse maailmakodaniku oskuste, hoiakute ja väärtuste kujundamiseni?
2024/2025. õppeaasta kuupäevad ja teemad
T, 24. september kl 15.30-17.30 – õiglane kaubandus (veebis)
Õpiringis avas õiglase kaubanduse temaatikat Jana Jesmin (Fairtrade Eesti). Millised on õiglase kaubanduse märgised? Mida tähistab Fairtrade märgis? Kuidas teame, et seda saab usaldada? Lõime ruumi küsimusteks-vastusteks. Tutvustasime ka erinevaid tegevusi, mida õiglase kaubanduse kuul ette võtta. Pädevusmudeli valdkond: üleilmastumine ja vastastikune sõltuvus |
K, 30. oktoober kl 15.30-17.30 – kiirmoe mõju planeedi kestlikkusele (hübriid)
Kohtumisel sukeldume kiirmoe pahupoolde. Uurime koos Carmen Kirstiga (Fashion Revolution Estonia / @tupsrohtliilia), mis on valdkonnaga seotud suurimad probleemid ning kuidas saame lahendustesse panustada. Põimime arutelu sisse praktilisi meetodeid vanast, aga heast “Maailma noored” kogumikust. Soovituslik kodune ülesanne: riidekapi audit. Pädevusmudeli valdkonnad: üleilmastumine ja vastastikune sõltuvus; planeedi kestlikkus |
T, 26. november kl 15.30-17.30 – Lennusadama uus näitus ja muuseumitund (osaliselt hübriidne / näitusekülastus kohapeal)
Novembrikuises õpiringis läheme külla Eesti Meremuuseumi Lennusadamasse, et tutvuda üheskoos nende vastavatud näitusega “Kuulsad mereretked. Eurooplaste maailmapildi avardumine” ja sellega seotud haridusprogrammiga. Arutame, kuidas käsitleda kolonialismi ja selle mõjusid tänapäeval kriitilise-eetilise maailmahariduse vaates. Meiega on kaasas Kristel Bultot (haridusprogrammide koordinaator) ja Anette Pärn (Mondo-poolne konsultant ja kriitilise-eetilise perspektiivi tekstide autor). Piletid on teile Meremuuseumilt ja kohvipaus Mondo poolt. Arutelu- ja praktiliste tegevuste osas kl 16.00-17.30 on võimalik osaleda ka läbi Zoomi. Ajakava: 15.30-15.55 Lühike näituse külastamine giidiga (NB! Alustame täpselt!) Pädevusmudeli valdkonnad: üleilmastumine ja vastastikune sõltuvus; sotsiaalne õiglus ja võrdsus |
Detsember – õpiring jääb vahele |
Jaanuar – teema kinnitamisel |
Veebruar – teema kinnitamisel |
Märts – teema kinnitamisel |
Aprill – teema kinnitamisel |
Mai – teema kinnitamisel |
Juuni – teema kinnitamisel |
Õpiringiga liitumine
- Eelolevale kohtumisele saad registreeruda läbi selle vormi.
- Anna märku enda huvist õpiringide vastu ka üldregistreerimise vormis, et saaksime Sind iga kohtumise teemaga kursis hoida ja meeldetuletuse saata.
- Kui oled varasemate aastate jooksul registreerunud, siis uuesti seda tegema ei pea.
- Registreerunutele saadame enne iga kohtumist info teema ja ajakava osas.
- Liituda võib terve õppeaasta jooksul.
Soovitame osa võtta võimalikult paljudest kohtumistest, kuid õpiringi töös on võimalik osaleda ka üksikutest koolituspäevadest osa võttes. 75% osaluse korral väljastame õppeaasta lõpus tõendi.
Õpiringid toimuvad MTÜ Mondo projektist “Global Education Teachers Club”, mida rahastab Euroopa Liit.