Maailmahariduse kursus 2026
| 23.01 - 02.04.2026 |
Mondo Maailmakool korraldab juba 14. korda maailmahariduse kursuse “Maailmaharidus muutuvas ühiskonnas”, kuhu ootame erinevate ainete õpetajaid, noorsootöötajaid ja kõiki teisi haridustöötajaid. Sel aastal on eriti oodatud noorsootöötajad, kuna kursuse käigus loovad osalejad rühmatööna maailmahariduslikke õppematerje või -tegevusi tuues kokku formaalsed ja mitteformaalsed õppemeetodid. Kursus on mõeldud eelkõige põhikooli- ja gümnaasiumiastme haridustöötajatele, aga oodatud on ka nooremate lastega töötavad õpetajad.
Maailmaharidus jagab teadmisi sellest, kuidas globaalprobleemid mõjutavad üksikisiku, kogukonna ja ühiskonna igapäevaelu ning kuidas igaüks meist saab mõjutada maailma. See on õppimisprotsess, mis võimaldab meil jõuda probleemide teadvustamisest isikliku vastutuse ja teadliku tegutsemiseni ning sealt edasi rahvusvahelise koostöö ja jätkusuutliku inimarenguni. Seega on aina enam polariseeruvas ning kriiside keerisesse sattunud maailmas just haridustöötajatel asendamatu roll kujundamaks kriitiliselt mõtlevaid, vastutustundlikke ja hoolivaid maailmakodanikke.
Õpiväljundite osas vastame koos neile ja paljudele teistele küsimustele:
- Mis on maailmaharidus ja kuidas saame selle kaudu luua kestlikuma ja rahumeelsema maailma?
- Milline on haridustöötaja roll sõjast, kliimamuutustest, rändest ja radikaliseerumisest mõjutatud ühiskonnas?
- Mis on tähenduslik õpikogemus ja kuidas luua selliseid situatsioone õpilastele?
- Kuidas käsitleda klassiruumis maailmahariduslikke teemasid ning toetada mitmekultuurilise taustaga õpilasi?
- Kuidas arendada noortes vastutustunnet, empaatiat ja hoolivust kasutades selleks visualiseerimise meetodit ja teisi aktiivseid õppemeetodeid?
Mondo ja valdkonna ekspertide poolt loodud programm väärtustab koos õppimist ja teadmiste jagamist, on oma olemuselt interaktiivne, kaasav ja aruteludele suunatud. Julgustame osa võtma ühest haridusasutusest mitut esindajat, et toetada üksteist uute teadmiste ja meetodite rakendamisel oma koolis. Kursus lähtub muutunud õpikäsituse põhimõtetest ning soosib ainetevahelist lõimingut.
Täpsem info
- Registreerimine toimub läbi selle vormi (tähtaeg: 15.01.2026).
- Kursus koosneb 5 moodulist (6 õppepäevast) ja selle maht on 60 akadeemilist tundi. Kursuse õppekavaga saab tutvuda siin.
- Kursuse osalustasu on 50 eurot, mis sisaldab koolitustasu, koolituspäevade lõunaid ja kohvipause ning majutust ja toitlustust talvekoolis.
- Maailmakooli õppekorralduse aluste, kvaliteedi tagamise aluste ja isikuandmete kaitsega saate tutvuda vastaval alalehel.
- Kuna kursuse vastu on igal aastal aina suurem huvi, arvestame osalejate valikul nende motiveeritust ja valmisolekut kursusest aktiivselt osa võtta. Selle osas ootame sisendit läbi registreerimisvormi.
Kuupäevad ja teemad
I MOODUL: üleilmastumine ja vastastikune sõltuvus
Aeg: reede, 23.01.2026 kell 10.30–16.30
Koht: Mondo maailmaharidus- ja koolituskeskus (Telliskivi 60A/5)
Maht: 10 akadeemilist tundi (7 t auditoorne, 3 t iseseisev töö)
Teemad: muutuv maailm ja muutuvad nõudmised haridusele, maailmahariduse terminoloogia ja põhimõtted, ÜRO kestliku arengu eesmärgid, maailmakodaniku kompetentsimudel, maailmahariduse lõiming õppetegevusse, visualiseerimise metoodika kasutamine maailmahariduses.
II MOODUL: planeedi kestlikkus
Aeg: kolmapäev, 11.02.2026, kell 10:30-16:30
Koht: Tartu Loodusmaja (Lille 10, Tartu)
Maht: 10 akadeemilist tundi (7 t auditoorne, 3 t iseseisev töö)
Teemad: stereotüübid ja võrdne kohtlemine ühiskonnas, inimõigused, sooline võrdõiguslikkus, kriitiline ja eetiline maailmaharidus.
III MOODUL / TALVEKOOL: rahu ja konfliktide lahendamine
Aeg: kolmapäev-neljapäev, 26.-27.02.2026
Koht: ööbimisega väljasõit – asukoht kinnitamisel
Maht: 2 x 10 akadeemilist tundi (2 x 8 t auditoorne, 2 x 2 t iseseisev töö)
Teemad: rahuharidus, ränne ja pagulus, mitmekultuuriline haridus, visualiseerimise metoodika, maailmahariduslike õppematerjalide loomine ja tagasisidestamine.
IV MOODUL: identiteet ja mitmekesisus
Aeg: teisipäev, 17.03.2026, kell 10.30–16.30
Koht: Mondo maailmaharidus- ja koolituskeskus (Telliskivi 60A/5)
Maht: 10 akadeemilist tundi (7 t auditoorne, 3 t iseseisev töö)
Teemad: kliimamuutused, keskkonnakriisid, nurjatud probleemid, alternatiivsed majandusmudelid, vastutustundlik tarbimine.
V MOODUL: sotsiaalne õiglus ja võrdsus
Aeg: neljapäev, 02.04.2026, kell 10.30-16.30
Koht: Mondo maailmaharidus- ja koolituskeskus (Telliskivi 60A/5)
Maht: 10 akadeemilist tundi (7 t auditoorne, 3 t iseseisev töö)
Teemad: visualiseerimise meetodil valminud õppematerjalide esitlemine ja tagasiside, inspiratsioon maailmahariduse praktikutelt, transformatiivne haridus, maailmakodaniku identiteet, ülekooliline lähenemine maailmahariduses, maailmahariduse õpetaja identiteedi ja missiooni sõnastamine.
Koolitajad
Kursuse koolitajateks on Mondo Maailmakooli maailmahariduse eksperdid Mari Jõgiste ja Maria Sakarias ning erinevate kestliku arengu valdkondade eksperdid Eestist ning mujalt maailmast.
![]() |
Mari Jõgiste on maalikunstniku taustaga kunstiajaloo õpetaja, kes on haridusvaldkonnas töötanud üle 10 aasta. Hariduse omandas ta Tartu Ülikoolis ja Istanbuli Marmara Ülikoolis. Huvi maailma ja teiste kultuuride vastu on teda viinud Põhja-Ghanasse Mondo hariduseksperdina ja Kayini osariiki Myanmaris GLEN projekti praktikandina. Mondo maailmahariduse tiimis tegeleb ta õppematerjalide loomise, haridustöötajate koolitamise ning noortele suunatud töötubade disainimisega. Mari omab Täiskasvanute koolitaja mikrokraadi Tallinna Ülikoolist ja Täiskasvanute koolitaja kutse taset 6. |
![]() |
Velli Racioppi – maailmahariduse ekspert Mondost. Vellil on üle 10 aasta kogemus haridusprogrammide arendamisel ja koolitamisel Eestis ja rahvusvaheliselt, sh kultuuridevahelises õppes. Velli on hariduselt andragoog ning ta omab täiskasvanute koolitaja kutset, tase 7. Velli juhib Mondos UNESCO ühendkoolide võrgustiku tegevusi. |
Osalejate mõtted 2025. aasta kursuselt
“Maailmahariduslik eneseharimine peaks olema iga õpetaja professionaalse arengu eesmärk.”
“Käsitletud teemad avardavad eelkõige iseenda silmaringi ja andis uusi ideid antud teemasid kolleegidele tutvustada ja nii jõuab see meie igapäeva ellu.”
“Kõik oli superhästi korraldatud, külalisesinejad ning teemad head. Samuti omavahelist koostööd (grupiarutelud) oli piisavalt ning tore, et sai Tallinnast välja.”
“Alati oli koolitusele tulles tunne, et oled oodatud.”


