Koolitus: kultuuriline mitmekesisus töös laste ja noortega
| 11.12.2025 14:30 - 17:15 | Rakvere Riigigümnaasium, Lai tn 36, Rakvere, Lääne-Virumaa 44308 |
| Tasuta | Registreeri |
Kuidas luua õpikeskkond, kus iga õpilane tunneb end väärtustatuna?
Kool on koht, kus noored õpivad tundma iseennast ja teisi ning kujunevad väärtused, hoiakud ja arusaam maailmast. Õpetaja roll on siinjuures oluline, kas õpilased näevad mitmekesisust kui takistust või hoopis rikkust, mis nende klassi ja kogukonda tugevdab.
Tänapäeva koolid on mitmekesised – õpilased tulevad erinevatest peredest, kogukondadest ja kultuuritaustadest, neil on erinevad kogemused ja väärtused. Kultuuritundlik õpetamine aitab seda teadlikult rakendada, toetades empaatiat, kriitilist mõtlemist ja kaasavat suhtumist.
Koolitus „Kultuuriline mitmekesisus töös laste ja noortega” kutsub õpetajaid, koolijuhte ja teisi haridustöötajaid mõtestama, kuidas kujundada õppimist, mis ühendab teadmised ja väärtused, tugevdab koolirahu ning kasvatab noortes maailmakodanikuks olemise oskusi.
Päeva jooksul räägime neil teemadel sügavamalt ning tutvume Integratsiooni Sihtasutuse ja Mondo koostöös loodud praktilise töövahendiga “Kultuurilise mitmekesisuse tunnikavade kogumik”, mis aitab käsitleda teemasid nagu identiteet ja mitmekesisus, stereotüübid, kultuuridevaheline suhtlus ja ühiskonna sidusus.
Õpiväljundid – koolitusel osaleja:
- tunneb „Kultuurilise mitmekesisuse tunnikavade kogumikku” ja oskab seda oma töös rakendada;
- mõistab kultuurilise mitmekesisuse, kultuuritundlikkuse ja maailmahariduse põhimõtteid;
- eristab kultuuritundlikku ja mitmekultuurilist lähenemist õpetamises ning toob näiteid oma koolielust;
- kavandab vähemalt ühe tegevuse või tunniidee, mis arendab õpilastes maailmakodaniku pädevusi (nt empaatia, avatus, austus, konfliktide rahumeelne lahendamine).
Oodatav mõju
Koolitusest osavõtjad saavad inspiratsiooni ja töövahendeid, et:
- tugevdada oma koolis kaasavat ja väärtuspõhist õpikeskkonda;
- toetada õpilaste kultuurilist ja sotsiaalset pädevust;
- siduda oma kooli tegevused maailmahariduse laiemate eesmärkidega.
Maht: 3 akadeemilist tundi
Sihtgrupp: Õpetajad (alusharidus, algharidus, põhikool, gümnaasium), koolijuhtkonna liikmed, noorsootöötajad, KOVide haridusspetsialistid
Korraldajad: MTÜ Mondo ja Integratsiooni Sihtasutus
Koolitajad
![]() |
Maiki Vanahans on töötanud inglise keele õpetajana üldhariduskoolis, lasteaiaõpetajana ja õppejuhina lasteaias ning viimased 11 aastat lasteaia direktorina. Alates 2024. aastast tegutseb ta ka Tartu Ülikoolis õppejõuna, kus tema õpetatavate ainete hulka kuuluvad “Kultuuritundlik õpetaja” ning “Kultuuriliselt rikastatud haridus koolieelses eas”. Maiki on koolitanud õpetajaid Haridus- ja Teadusministeeriumi täienduskoolitustel “Eesti keele õppimine ja õpetamine mitmekultuurilises õpikeskkonnas“ ja “Eesti keele õppimine ja õpetamine mitmekultuurilises koolis”. Samuti on ta koostöös Pagulasabiga nõustanud lasteaiaõpetajaid ja juhte muu keele- ja kultuuritaustaga laste õpetamise ning toetava õpikeskkonna loomise teemadel. 2025. aasta sügisel kaitses Maiki oma doktoritöö, milles uuris õpetajate kultuuridevahelist pädevust uussisserändajate õpetamise kontekstis, käsitledes teemat nii lasteaia- ja klassiõpetajate kui ka haridusjuhtide vaatenurgast. |
![]() |
Velli Racioppi – maailmahariduse ekspert Mondost. Vellil on üle 10 aasta kogemus haridusprogrammide arendamisel ja koolitamisel Eestis ja rahvusvaheliselt, sh kultuuridevahelises õppes. Velli on hariduselt andragoog ning ta omab täiskasvanute koolitaja kutset, tase 7. Velli juhib Mondos UNESCO ühendkoolide võrgustiku tegevusi. |


