14. Ookeanid ja mereressursidDigiülesandedTaustinfo
Kaitseme merd saastumise eest ja võitleme kalade ülepüügi vastu Ookeane ja merd on sajandeid nähtud kui lõputute kalavarude allikat. Sellise suhtumise tagajärjel on praeguseks täielikult […]
Kaitseme merd saastumise eest ja võitleme kalade ülepüügi vastu Ookeane ja merd on sajandeid nähtud kui lõputute kalavarude allikat. Sellise suhtumise tagajärjel on praeguseks täielikult […]
Hästi planeeritud, turvalised ja keskkonnasõbralikud linnad Enam kui pool maailma elanikest ehk üle 3,5 miljardi inimese elab tänapäeval linnades ning prognooside järgi on aastaks 2030 […]
Vähem ebavõrdsust riikide sees ja riikide vahel Rahvusvaheline kogukond on teinud suuri samme ebavõrdsuse vähendamiseks, kuid rikkuse jagunemine maailma elanike vahel on endiselt väga kaugel […]
Keskkonnasõbralik tööstus ja ettevõtlus ning ligipääs internetile ka vaesemates riikides Paljudele inimestele arengumaades jääb põhiline taristu nagu teed, vesi, kanalisatsioon ning internet kättesaamatuks. Suuremad investeeringud […]
Kaasav, kvaliteetne ja jätkusuutliku arengut toetav haridus kõigile Kvaliteetne haridus annab inimestele võimaluse valida oma tulevik ning teha paremaid otsuseid. Kvalifitseeritud oskustega kodanikud on samuti […]
Kõigile puhas joogivesi, ligipääs vetsudele ja pesemisvõimalustele Puhas, kõigile kättesaadav vesi on oluline osa maailmast, kus me elada tahame, ja selle saavutamiseks on planeedil piisavalt […]
Naistele ja tüdrukutele suuremad õigused ja võimalused Kuigi maailmas on Aastatuhande arengueesmärkide raames tehtud edusamme soolise võrdõiguslikkuse ja naiste mõjuvõimu suurendamise suunas (sealhulgas ka tüdrukute […]
Taskukohane, kestlik ja nüüdisaegne energia kõigile Enamus inimeste jaoks on elekter tänapäeva elu iseenesestmõistetav osa. Iga viies inimene maailmas on aga sunnitud oma igapäevaseid toimetusi […]
Tunni eesmärk: 1. Mõista elu, probleeme ja võimalusi pagulaslaagris 2. Leida seoseid pagulaslaagri ja läänemaailma probleemide vahel 3. Asteda sama probleemistikku erinevasse konteksti 4. Arendada empaatiavõimet. […]
24. aprill on Rahvusvaheline Moerevolutsiooni päev. Selle tähistamiseks korraldatakse koolis moe ja riietega seotud aktsioone. a) paneeldiskussioon vms aruteluring b) moe-show c) filmiõhtu d) riiete taaskasutuse töötuba […]
Klassis uuritakse ühiselt näljakaarti, mille leiab Development Educationi veebilehelt. Edasi jätkatakse aruteluga. Mida näljakaart maailma olukorra kohta ütleb? Milliseid inimõiguste küsimusi näljakaart püstitab? Milliseid väljakutseid […]
Rühmades arutletakse linnastumise heade ja halbade külgede üle, näiteks niisuguste tegurite üle nagu hariduse parem kättesaadavus, tõhusam ressursside jaotus, majanduslik areng, sotsiaalne lõimumine, kesised elutingimused, […]
Valik tooteid, mille elutsükli analüüsi teha: puuvillane t-särk klaaspudel ajaleht plasttopsis jogurt teksapüksid televiisor põrandavärv metallpurgis jalgratas kullast kõrvarõngad šokolaad Valitud toote elutsükli analüüs tehakse Bubbl keskkonnas, […]
Klassis vaadatakse Youtube’ist GIZonlineTV kanali videot „Climate Change Adaptation: it’s time for decisions now“. Seejärel arutatakse lühidalt nähtu üle. Missuguseid nähtuseid peetakse kliimamuutusteks? Missuguseid probleeme […]
Õpilased arutlevad videoid vaadates slummide tekke ja elukorralduse üle, kasutades Eliademy Arutelu lehte. (1) Suuremate slummide kasvu ning neis valitsevate elutingimuste kohta vaadatakse pilte ning loetakse […]
Rühmades arutletakse linnastumise heade ja halbade külgede üle, näiteks niisuguste tegurite üle nagu hariduse parem kättesaadavus, tõhusam ressursside jaotus, majanduslik areng, sotsiaalne lõimumine, kesised elutingimused, […]
Õpilased avavad Thinglink keskkonnas foto “Play Fair at Olympics”, tutvuvad seal antud infoga ja vastavad lühidalt ikoonide all olevatele küsimustele. Seejärel kuvatakse üks vastustega pilt seinale ja arutatakse ühiselt võimalike vastuste üle. […]
Ilma veeta ei ole elu. Vett tarbivad kõik elusolendid Maal. Vett ei teki Maal juurde ega kao, vesi on pidevas ringluses vedeliku, auru, lume ja […]
Õpilased saavad kontrollida oma teadmisi maailmamere kohta, kui avavad järgneva LearningApps keskkona lingi.