17.06.15
Osale üleeuroopalisel toiduteemalisel fotovõistlusel
Euroopas kogub hoogu kõiki liikmesriike hõlmav kampaania – SUPPLY CHA!NGE, mille peamine eesmärk on muuta supermarketite omatooted õiglasemaks ja säästlikumaks. Üleilmselt on Euroopas riikide turgudel kõige rohkem jaekettide omatooteid. Arvatakse, et 2015. aastaks jõuab jaekettide omatoodete osakaal 40 protsendini EL-i toiduainete jaemüügist. Võidujooks odavaima hinna nimel viib aga selleni, et vastutustundlikule tootmisele ei pöörata peamistes tootjariikides tähelepanu.
Maailmas levinud tarnijate suhtes turujõu kuritarvitamisega rikutakse nii töö- kui inimõigusi. Selle tulemuseks on madal palk, sunniviisiline ületunnitöö, tarneahelas valitsev ebakindel tööhõive. Võrreldes poekettide tohutu mõjuvõimuga, valmistavad nende senised pingutused pettumust. Ei saa enam lubada Euroopa supermarketitel kasumit taga ajades armutult inimeste õiguste ja keskkonnanõuete eiramist jätkata.
Kampaania koondab teadlike tarbijaid nõudmaks supermarketitelt, riikide valitsustelt ja Euroopa Liidult käegakatsutavat tegutsemist, et parandada arenguriikides valitsevaid töötingimusi ja vähendada tarneahelas keskkonnale tekitatavat kahju.
Kampaania veebeleht on saadaval kõigis Euroopa rahvuskeeltes http://supplychainge.org/
Sina saad kampaanias kaasa lüüa osaledes üleeuroopalisel toiduteemalisel fotovõistlusel.
Tehke pilte, mis väljendavad teie nägemust õiglasemast ja säästlikumast toidutööstusest, ja võitke auhind!
Uuri lähemalt fotovõistluse kohta http://supplychainge.org/fotovoistlus/