14.12.24
Maailmakooli 2024 aasta kokkuvõte läbi kuue märksõna
2024 on olnud Mondo maailmahariduse tiimi jaoks imeline aasta, mis on liitnud meiega uusi inimesi, teadmisi, tiitleid ja materjale. Oleme kogunud hulganisti meeldejäävaid hetki ja kohtumisi ning oleme siiralt tänulikud kõigile, kes meiega koos seda teekonda käivad! Anname numbrilise ülevaate Maailmakooli mõjust õppeaasta lõpus. Nüüd, kalendriaasta vahetumisel vaatame oma tegemistele tagasi sisuliste märksõnade ning teemade kaudu. Siin ongi kuus märksõna, millega Maailmakooli tiimiliikmed 2024 aastat iseloomustavad.
TÄHENDUSLIKKUS
Meil on Maailmakoolis imeline võimalus – võiks öelda, et privileeg – tegutseda just nende teemadega, mis on hetkel aktuaalsed, olulised ja tähenduslikud. Need kõnetavad meid endid ja haakuvad meie väärtustega kuskil sügaval südames. Saame igapäevaselt uut infot konfliktidest ja kriisidest, aga samas näeme, kuidas igal tasandil on võimalik lahendustesse panustada. Tajume, kuidas inimesed on vastupidavad ja suudavad edasi pürgida ka kõige keerulisemates olukordades. Meil on võimalus kujundada tähenduslikke koolitusi ja seminare, et kõige selle üle koos kõige inspireerivamate õpetajatega mõtiskleda. See kõik annab lootust.
MITMEKESISUS
Maailmaharidus hõlmab väga laia spektri teemasid. Tegeleme paljuga, kõik on oluline, pilt on kirju ja põnev, kuid samas vahest natukene hoomamatu. Sama ka Maailmakooli tiimiliikme tööülesannetega – alates projektitaotluste kirjutamisest kuni esinemiste ja kõige selleni, mis sinna vahele mahub. Puutusime sel aastal rohkem kokku just mitmekesisuse ja erinevustega ühiskonnas. Näiteks rändetaustaga inimesed, Ukraina õpetajad ja õpilased, erinevad koolid erinevates Eesti otstes – need kokkupuuted rikastavad, aga toovad välja ka palju väljakutseid meie ühiskonnas.
KESTLIKKUS
Oskus kohaneda ja kasvada – inglise keeles resilience – on olnud 2024. aasta fookus. Nii nagu kliima- ja keskkonnamuutused nõuavad meilt paindlikkust ja kohanemisvõimet, on ka meie vaimse ja füüsilise tasakaalu hoidmine ülioluline, et suudaksime muutuste keerises kestlikuma ja õiglasema maailma loomisse panustada.
TIIM
Meie tiim Mondos on äge ja kasvas sel aastal – erilised tervitused Maailmakooliga toimetavatele Demyle, Carmenile ja Kirsikale! Meie inimesi on aga veelgi! Nii et tervitused kõikidele koolitajatele ning partneritele Eestis, Soomes, Sloveenias, Gruusias, Ungaris, Poolas, Rootsis ja mujal! Ja muidugi meie haridustöötajad, kes koolides, lasteaedades, noortekeskustes, huvikoolides, muuseumides ja mujal maailmaharidust rakendavad. Suur rõõm on tegutseda nii suures ja võimsas tiimis!
TAASKOHTUMISED
Sel aastal saime taaskohtuda ja koostööd teha mitmete meie varasemate partneritega, kes on seotud pagulasvaldkonnaga. Näiteks Süüriast, Türgist ja Sri Lankast pärit põgenikud, kellega saime teha väga sisukaid ja ägedaid üritusi. Rõõm oli tutvuda mitmete uute Ukrainast pärit inimestega, kes Eestis kanda kinnitanud ja siin juba aktiivselt tegutsevad.
ÕPITEEKOND
Sel aastal on Maailmakooli tiimiliikmed tavapärasest rohkem olnud ise nii täiskasvanud õppijad kui ka koolitajad ning avastanud elukestva õppe maailmahariduslikke tahke. Lisaks maailmahariduse teemadele oleme õppinud kogukonnajuhtimist, matkajuhiks, kommunikatsiooni, vaikuses kõndimist, esmaabi, tiimitööd ja paljut muud!
PS. Aasta viimastel päevadel teeme sotsiaalmeedias ülevaate, kes meie tiimist millise märksõna välja tõi. Jälgi Maailmakooli Facebookis ja Instagramis.
Foto: Hendrik Osula tehtud tiimipilt maailmahariduse seminaril tänavu mais koostöös Pelgulinna Riigigümnaasiumiga. Seminari toetas ESTDEV.