Kultuurilise mitmekesisuse tunnikavade kogumik

Kogumik koosneb tunnikavadest, mis toetavad õpilaste arusaamist mitmekultuurilisuse erinevatest tahkudest ning arendavad kultuuridevahelise dialoogi ja kriitilise mõtlemise oskusi. Need on mõeldud alates II kooliastmest kuni gümnaasiumini ja kasutavad aktiivõppe meetodeid – õpilased saavad otsida infot, lahendada probleeme ja panna end erinevatesse rollidesse, et uurida kultuuririkkuse ja identiteedi teemasid. Tegevuste hulka kuuluvad näiteks rahvastikuandmete analüüs, arutelu ilu tajumisest eri kultuurides, mitmikidentiteedi uurimine ja stereotüüpide teadvustamine. Kutsume teid katsetama ka suuremamahulise õpiprojekti läbiviimist.

Tegevuste eesmärk on aidata õpilastel arendada oskusi, mis on vajalikud globaliseerunud ja mitmekultuurilises maailmas toimetulekuks ning kultuuridevaheliste konfliktide mõistmiseks ja lahendamiseks.

Tunnikavade autorid on Kätlin Jürna ja Tiina Tubli. Mitmed õpetajad on meile juba tagasisidet andnud, aga kogume seda jätkuvalt läbi selle vormi ja täiendame materjali vastavalt.


Terve kogumik

Õpiprojekt „Oma näoga Narva / 100 Eesti inimest minu kodukohas”

II / III kooliaste
Klassijuhatajatund/töötuba: „Sidruni lugu”

III kooliaste
Geograafia: „Kes elab Eesti sees? Kes elab väikse Eesti sees?”
Kirjandus: „Aga kui mind on kaks?”
Inglise keel: „Minu, sinu, meie ilu? Ilunormid eri kultuurides”

Gümnaasium
Ajalugu: „Muusika ja kultuur 20. ja 21. sajandil”, slaidiesitlus
Geograafia: „Kultuuridevahelised konfliktid”
Ühiskonnaõpetus: „Mitmenäoline Eesti”, slaidiesitlus
Inglise keel: „Euroopa keeled”


Kogumiku loomisele aitas kaasa Integratsiooni Sihtasutus kultuuririkkuse aasta raames.

Tagasi