Kestliku arengu eesmärkide (KAE) tegevuskaardid
-
Kategooriad:
- • Trükis
- • Tunnikava
- • Keskkond, kliima ja kestlikkus
- • Areng, koostöö ja rahvusvahelised lepped
- • 16+
- • 13–16
- • eesti
KAE tegevuskaartide peamine eesmärk on toetada vestlust erineva tausta ja teadmistega inimeste vahel ning süvendada kõikide osalejate arusaama 17-st üleilmsest eesmärgist. Kaartide tuumaks on küsimused, mis ärgitavad õpilasi planeerima ja ellu viima kogukondlikke projekte.
Kaartide loomisel on kasutatud Gaia hariduse tervikliku lähenemise raamistikku, st nelja kestlikkuse mõõdet – sotsiaalset, ökoloogilist, majanduslikku ja maailmavaatelist –, et aidata üles ehitada eritahkudel põhinevaid mitmekülgseid vestlusi iga kestliku arengu eesmärgi teemal.
Komplektis on 51 põhikaarti, mis sisaldavad infokilde ja küsimusi iga kestliku arengu eesmärgi kohta, ja 10 lisakaarti, mis tutvustavad ÜRO kestliku arengu protsessi ajalugu. Tegevuskaartide sisu aitasid Eesti kontekstile kohandada Mihkel Kangur ja Liisa Puusepp (Rakvere Riigigümnaasium).
Kaartide formaadist:
- Iga eesmärgiga on seotud kolm põhikaarti.
- Kõigi kolme kaardi valge kasti sisu – neljast kestlikkuse valdkonnast lähtuv teave tausta ja arengusuundade osas – on ühesugune.
- Värvilistes kastides on küsimused eesmärgi olulisuse ja elluviimise kohta kohalikul tasandil. Need küsimused on kolmel kaardil erinevad.
Kaartide põhjal on loodud järgmised tunnikavad gümnaasiumiastmele:
- Tunnikava geograafia ainekava põhjal: “Meie planeet – meie tulevik” (lisamaterjalid: veebileht, I tunni esitlus ja abimaterjal, II tunni esitlus ja abimaterjal)
- Tunnikava ühiskonnaõpetuse ainekava põhjal: “Rahvastik ja sotsiaalsed suhted”, “Kliimameetmed”
Materjalid on loodud “Teadlike maailmakodanike kujundamine Eesti haridussüsteemis” projekti raames, mida toetab ESTDEV – Eesti Rahvusvahelise Arengukoostöö Keskus.