6. Puhas vesi ja sanitaariaDigiülesandedTaustinfo
Kõigile puhas joogivesi, ligipääs vetsudele ja pesemisvõimalustele Puhas, kõigile kättesaadav vesi on oluline osa maailmast, kus me elada tahame, ja selle saavutamiseks on planeedil piisavalt […]
Kõigile puhas joogivesi, ligipääs vetsudele ja pesemisvõimalustele Puhas, kõigile kättesaadav vesi on oluline osa maailmast, kus me elada tahame, ja selle saavutamiseks on planeedil piisavalt […]
Naistele ja tüdrukutele suuremad õigused ja võimalused Kuigi maailmas on Aastatuhande arengueesmärkide raames tehtud edusamme soolise võrdõiguslikkuse ja naiste mõjuvõimu suurendamise suunas (sealhulgas ka tüdrukute […]
Taskukohane, kestlik ja nüüdisaegne energia kõigile Enamus inimeste jaoks on elekter tänapäeva elu iseenesestmõistetav osa. Iga viies inimene maailmas on aga sunnitud oma igapäevaseid toimetusi […]
24. aprill on Rahvusvaheline Moerevolutsiooni päev. Selle tähistamiseks korraldatakse koolis moe ja riietega seotud aktsioone. a) paneeldiskussioon vms aruteluring b) moe-show c) filmiõhtu d) riiete taaskasutuse töötuba […]
Klassis uuritakse ühiselt näljakaarti, mille leiab Development Educationi veebilehelt. Edasi jätkatakse aruteluga. Mida näljakaart maailma olukorra kohta ütleb? Milliseid inimõiguste küsimusi näljakaart püstitab? Milliseid väljakutseid […]
Rühmades arutletakse linnastumise heade ja halbade külgede üle, näiteks niisuguste tegurite üle nagu hariduse parem kättesaadavus, tõhusam ressursside jaotus, majanduslik areng, sotsiaalne lõimumine, kesised elutingimused, […]
Valik tooteid, mille elutsükli analüüsi teha: puuvillane t-särk klaaspudel ajaleht plasttopsis jogurt teksapüksid televiisor põrandavärv metallpurgis jalgratas kullast kõrvarõngad šokolaad Valitud toote elutsükli analüüs tehakse Bubbl keskkonnas, […]
Klassis vaadatakse Youtube’ist GIZonlineTV kanali videot „Climate Change Adaptation: it’s time for decisions now“. Seejärel arutatakse lühidalt nähtu üle. Missuguseid nähtuseid peetakse kliimamuutusteks? Missuguseid probleeme […]
Õpilased arutlevad videoid vaadates slummide tekke ja elukorralduse üle, kasutades Eliademy Arutelu lehte. (1) Suuremate slummide kasvu ning neis valitsevate elutingimuste kohta vaadatakse pilte ning loetakse […]
Rühmades arutletakse linnastumise heade ja halbade külgede üle, näiteks niisuguste tegurite üle nagu hariduse parem kättesaadavus, tõhusam ressursside jaotus, majanduslik areng, sotsiaalne lõimumine, kesised elutingimused, […]
Õpilased avavad Thinglink keskkonnas foto “Play Fair at Olympics”, tutvuvad seal antud infoga ja vastavad lühidalt ikoonide all olevatele küsimustele. Seejärel kuvatakse üks vastustega pilt seinale ja arutatakse ühiselt võimalike vastuste üle. […]
Ilma veeta ei ole elu. Vett tarbivad kõik elusolendid Maal. Vett ei teki Maal juurde ega kao, vesi on pidevas ringluses vedeliku, auru, lume ja […]
Õpilased saavad kontrollida oma teadmisi maailmamere kohta, kui avavad järgneva LearningApps keskkona lingi.
(1) Õpilased jaotatakse kuude rühma ja igale rühmale määratakse teema, mida uuritakse. Õpilased jaotatakse kuude rühma ja igale rühmale määratakse teema, mida uuritakse. Teemad 1. […]
Ülesande eesmärk on näidata, kuivõrd mitmekesine ja müstiline on loodus ning milliste omadustega liike eksisteerib. Õpilased töötavad paarides ja otsivad internetist mitmesugustes kategooriates „ekstreemseid liike“. […]
Klassile näidatakse fotot ja küsitakse, mis on pildil. Seejärel tutvutakse taustlooga ning arutletakse keskkonnamuutustest tulenevate probleemide üle.
Keskkonnaprobleemide teema paremaks mõistmiseks on vajalik esmalt teada teemaga seonduvaid põhimõisteid. Neid mõisteid saab hästi meelde tuletada, täites LearningApps keskkonnas lünkharjutust.
Klassis mängitakse kliimamuutuse teemalist Kahoot! viktoriini. (Allikas: “Meie planeet, meie tulevik”, Euroopa Liit, 2015)
Klassis uuritakse allikaid: Rakenduse Kuhuviia veebileht, mis aitab oma jäätmetega toime tulla. Lääneriigid kupatavad oma e-jäätmed arengumaadesse, Pealtnägija, ERR Eestis tekkis 2014. aastal rõivafirma Afterlife, mis teeb uusi […]
Praegu tuleb suurem osa maailma energiast fossiilkütustest: naftast, maagaasist, kivisöest. Klassis uuritakse statistikat maailma energiatarbimise kohta, näiteks National Geographicu veebilehelt. Jätkub arutelu.