11. Jätkusuutlikud linnad ja asumidDigiülesandedTaustinfo
Hästi planeeritud, turvalised ja keskkonnasõbralikud linnad Enam kui pool maailma elanikest ehk üle 3,5 miljardi inimese elab tänapäeval linnades ning prognooside järgi on aastaks 2030 […]
Hästi planeeritud, turvalised ja keskkonnasõbralikud linnad Enam kui pool maailma elanikest ehk üle 3,5 miljardi inimese elab tänapäeval linnades ning prognooside järgi on aastaks 2030 […]
Vähem ebavõrdsust riikide sees ja riikide vahel Rahvusvaheline kogukond on teinud suuri samme ebavõrdsuse vähendamiseks, kuid rikkuse jagunemine maailma elanike vahel on endiselt väga kaugel […]
Keskkonnasõbralik tööstus ja ettevõtlus ning ligipääs internetile ka vaesemates riikides Paljudele inimestele arengumaades jääb põhiline taristu nagu teed, vesi, kanalisatsioon ning internet kättesaamatuks. Suuremad investeeringud […]
Kaasav, kvaliteetne ja jätkusuutliku arengut toetav haridus kõigile Kvaliteetne haridus annab inimestele võimaluse valida oma tulevik ning teha paremaid otsuseid. Kvalifitseeritud oskustega kodanikud on samuti […]
Naistele ja tüdrukutele suuremad õigused ja võimalused Kuigi maailmas on Aastatuhande arengueesmärkide raames tehtud edusamme soolise võrdõiguslikkuse ja naiste mõjuvõimu suurendamise suunas (sealhulgas ka tüdrukute […]
Taskukohane, kestlik ja nüüdisaegne energia kõigile Enamus inimeste jaoks on elekter tänapäeva elu iseenesestmõistetav osa. Iga viies inimene maailmas on aga sunnitud oma igapäevaseid toimetusi […]
Tunni eesmärk: 1. Mõista elu, probleeme ja võimalusi pagulaslaagris 2. Leida seoseid pagulaslaagri ja läänemaailma probleemide vahel 3. Asteda sama probleemistikku erinevasse konteksti 4. Arendada empaatiavõimet. […]
24. aprill on Rahvusvaheline Moerevolutsiooni päev. Selle tähistamiseks korraldatakse koolis moe ja riietega seotud aktsioone. a) paneeldiskussioon vms aruteluring b) moe-show c) filmiõhtu d) riiete taaskasutuse töötuba […]
Rühmades arutletakse linnastumise heade ja halbade külgede üle, näiteks niisuguste tegurite üle nagu hariduse parem kättesaadavus, tõhusam ressursside jaotus, majanduslik areng, sotsiaalne lõimumine, kesised elutingimused, […]
Klassis vaadatakse Youtube’ist GIZonlineTV kanali videot „Climate Change Adaptation: it’s time for decisions now“. Seejärel arutatakse lühidalt nähtu üle. Missuguseid nähtuseid peetakse kliimamuutusteks? Missuguseid probleeme […]
Õpilased arutlevad videoid vaadates slummide tekke ja elukorralduse üle, kasutades Eliademy Arutelu lehte. (1) Suuremate slummide kasvu ning neis valitsevate elutingimuste kohta vaadatakse pilte ning loetakse […]
Rühmades arutletakse linnastumise heade ja halbade külgede üle, näiteks niisuguste tegurite üle nagu hariduse parem kättesaadavus, tõhusam ressursside jaotus, majanduslik areng, sotsiaalne lõimumine, kesised elutingimused, […]
Õpilased avavad Thinglink keskkonnas foto “Play Fair at Olympics”, tutvuvad seal antud infoga ja vastavad lühidalt ikoonide all olevatele küsimustele. Seejärel kuvatakse üks vastustega pilt seinale ja arutatakse ühiselt võimalike vastuste üle. […]
Klassis uuritakse allikaid: Rakenduse Kuhuviia veebileht, mis aitab oma jäätmetega toime tulla. Lääneriigid kupatavad oma e-jäätmed arengumaadesse, Pealtnägija, ERR Eestis tekkis 2014. aastal rõivafirma Afterlife, mis teeb uusi […]
Praegu tuleb suurem osa maailma energiast fossiilkütustest: naftast, maagaasist, kivisöest. Klassis uuritakse statistikat maailma energiatarbimise kohta, näiteks National Geographicu veebilehelt. Jätkub arutelu.
Õpilased avavad Thinglink keskkonnas foto ja kirjutavad sellele, mida õiglane kaubandus tähendab ja kuidas tunneb poes ära õiglase kaubanduse tooteid.
Klassis vaadatakse Youtube’ist klippi „The True Cost“ (4:35) ja Reet Ausi loengut kiirmoest (18:05). Lisaks võib tutvuda ka artiklitega. H&Mi heaks rassivad Kambodža vabrikutöölised kukuvad näljast kokku, […]
Õpilased teevad testi Slavery Footprinti veebilehel. Test näitab, mitu ekspluateeritud töölist on hinnanguliselt nende igapäevaasjadega seotud.
Klassis vaadatakse bändi Radiohead videot. Jätkub arutelu. Mida bänd püüab videoga öelda? Kas video täidab oma eesmärki? Miks lapsed peavad töötama? Millist tööd nad teevad? Kas […]